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7. March 2014, 03:33 - Carrier-Assault Modus: Meinungen
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Shigera
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http://battlelog.battlefield.com/bf4...rrier-assault/

In diesen News beschreibt DICE die Funktion des Carrier-Assault Modus etwas genauer. Ich zitiere mal den relevanten Teil der News:

Zitat:
Carrier Assault Explained
So how is a match of Carrier Assault played out? There are two ways of destroying the enemy carrier: either by full map control or assaulting the carrier as infantry. Each round is divided into 2 stages, starting with map control and ending with carrier attack. Both teams start on their own carrier and race to control the missile launchers placed on the map, by capturing the control points near them. This will automatically launch missiles towards the enemy carrier throughout the round, eventually destroying its hull and making it open for infantry attacks.

When this happens for one or both teams, the carrier assault state is started. The team can then either drive a boat out to the carrier and climb aboard, or use the parachute spawn points above it. Once inside, the team must destroy two M-COM stations, which will open up new areas to the carrier, with the engine room being the final one.

Destroying the two M-COM’s, or bringing down the carrier hull’s health to 0%, will win the match for your team.
Ok. Es wird also neben der Möglichkeit den Träger von See aus zu entern auch die Möglichkeit eines Fallschirm-Spawns geben, sobald der feindliche Titan zu 50% beschädigt ist.

Meine Meinung:

Müll.

Das letzte was ich man braucht ist das die Feinde gleich über dem Träger abspringen. Ein Universal Random-Spawn. Toll - das war's dann mit dem Titan-Modus.

Zitat:
An Hommage to a Classic Game Mode
Battlefield 2142 and Titan mode veterans will feel right at home with Carrier Assault, with the unique focus of giving players several options to win the match – either through map control or close quarter fighting inside the enemy HQ. The differences in setting and time period do however make Carrier Assault a fresh experience, and we hope you will get the same thrill out of parachute-spawning down to a carrier as you did when blasting off in a rocket pod towards a Titan.
Ahja. Ein Universal-Spawn ist also vergleichbar mit den Pod's aus 2142...

Da konnte man wenigstens noch die Truppen-Transporter mit denen die Pod's abgeschossen wurden beseitigen. Aber in BF4 wäre es für die Target-Audience natürlich zu schwer, den Titan selbst zu entern.

Der Modus wird IMO runiniert, weil ständig unkontrollierbar Feinde über dem Titan spawnen.


Einige werden es nicht so schlimm finden. Ich allerdings schon. Durch diesen unkontrollierbaren Fallschirm-Spawn, macht es viel taktisches Spielen zunichte.

Man könnte wunderbar Strategien entwickeln, um Luftangriffe oder Enterungsversuche von Booten abzuwehren - alles sinnlos.

Und ich rede hier nicht von Minen/ AA-Minen Spam.

Jeder wird sofort im Titan hocken, weil instant Leute über dem Titan mit Fallschirmen aus dem Nichts erscheinen.

Damit geht eine wesentliche Komponente vom ursprünglichen Titan-Modus Original verloren.

Einfach nur bedauerlich.