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23. September 2008, 13:00 - Bashiok zum Level-Cap und Inventar
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Community Manager Bashiok hat wieder auf zahlreiche Fragen im offiziellen Forum geantwortet.
Zitat:
"The first and last thing said on it was in an interview with Jay at WWI when we first announced, and paraphrasing that: we will probably keep it about the same, level 99, but it always seemed like an arbitrary number to stop at so we may up it to 100."
Der aktuelle Stand der Dinge ist und bleibt also ein maximales Level 99. Da diese Begrenzung in Diablo 2 aber willkürlich gesetzt wurde, wird man das Level wohl auf 100 erhöhen.
Zitat:
"A weight system is simply a different approach to inventory restrictions, and it's actually fairly similar to a grid based system except that weight systems are generally augmented by a character stat instead of being item based upgrades.

The main issue with these systems as they relate to Diablo III is they add an additional value to items. That secondary value works to complicate and thus slow down the inventory management of a player, drawing their attention away from the action, which is of course the main focus for us with Diablo III.

I've played a few RPGs with weight systems, and they're among my favorite games of all time, but it's a case of choosing which systems works best for each game."
Von einem Inventarsystem, bei dem es eine maximale Gewichtsbelastung gibt, hält Bashiok für Diablo 3 nichts. Es sei einfach eine andere Methode, das Inventar zu begrenzen. Für Diablo 3 könnte so ein System nur der Action im Wege stehen, und die steht bekanntlich an erster Stelle. Wir brauchen also nicht zu befürchten, dass sich unser Charakter einen Bruch heben kann.
Zitat:
"Well there's still the depth and complexity of item/stat utilization, building out your character, exploration, increased emphasis on story and lore, etc. but aside from those sort of obvious points, no I'm not worried. There are some big things we haven't revealed yet."
Zum Schluss geht er auf die Sorge eines Fans ein, dass das Spiel zu geradlinig und einfach wird. Diese Gefahr besteht laut Bashiok nicht, da das Spiel noch genug Tiefe und Komplexität bieten wird. Außerdem habe man noch einige Dinge in petto, die noch nicht bekannt gegeben wurden. Wir können also gespannt sein.

News geschrieben von Bob_ROss
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