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Zitat von Sir Uruk.Inc
Warum? Weil sie es gut hinbekommen, die Leute dazu zu bringen, massig Geld rauszuhauen, soll sowas jetzt gut sein? Die ungefähr oberste PR-Regel, wenn etwas schief geht, heißt nunmal nicht: "Gib den Leuten gleich die Möglichkeit, noch mehr Geld auszugeben." Man entschuldigt sich in dem Fall brav, gibt entsprechende Infos raus und versucht die Leute im besten Fall zu entschädigen.
In dem Fall haben sie kommunikationstechnisch halt versagt. Das tun viele Firmen. Das macht die Geschichte aber auch nicht besser. Und wenn sie mit solchen Fehlerchen und Fails weitermachen, dann wird sich die Stimmung ganz sicher gegen sie wenden.
Ich dachte, dass das Shooter-Modul im Frühling erscheinen sollte und dass wir jetzt Juli haben. Und das erste Info-Update - aka "Wir verschieben das Ding auf unbestimmte Zeit" - kam am 27. Juni. Oder irre ich mich jetzt total? (Wie gesagt - ich bin nicht so sehr im Thema drin. Aber das ist das, was dazu geschrieben wird...)
Ich habe ziemlich gut verstanden, wie das Finanzierungsmoedell funktioniert. Du kannst das Ding ganz normal unterstützen und dir quasi das Spiel und nicht mehr holen. Wenn du Bock hast, dann kannst du dir noch - teilweise limitierte... - Schiffe für X hundert oder tausend Dollar holen.
Natürlich geht das Geld in die Entwicklung. Aber ich empfinde das System hinter den kaufbaren Schiffen als absoluten Mist. (Und obwohl ich weiß, dass das kein Pay2Win oder sonst etwas ist und natürlich ist alles optional. Ich mag das System nicht.)
Warum? Wenn ich normalerweise vorbestelle, dann kann ich bis zum Launch sofort raus aus der Geschichte, wenn mir etwas nicht passt. Das kann ich bei Star Citizen nicht. Das Geld ist weg und das mag ich bereits bei Early Access nicht. Aber da halten sich die Summen normalerweise in Grenzen.
Und man finanziert mit so einem Schiff halt auch die Entwicklung. Man ist irgendwo sehr wohl Investor. Nur ist man eben die ärmste und dümmste Art von Investor: Null Mitspracherecht, keine Absicherung und Gewinn gibt es auch nicht. Dafür hat man halt ein Ingame-Schiff.
Natürlich muss jeder selbst wissen, was er macht und kauft. Aber gleichzeitig ist Star Citizen weit über das hinausgegangen, was ich als vertretbar ansehe. Und das ist eben meine (begründete!) Meinung zu dem Topic.
Und bevor das jetzt in eine grauenhafte Diskussion ausartet, klinke ich mich hier aus. Wir können gerne woanders weiterdiskutieren, ohne dass ich den Thread hier hijacke.^^ | Ich weiß ja nicht wo du was von PR gelernt hast.
Und zu SC über was zum teufel redest du überhaupt? Weißt du selbst nicht oder?
Es gibt und gab keinen Zeitpunkt zu dem sie Kommunikationstechnisch versagt haben sondern die Community einfach zu dämlich war die zahlreich verfügbaren Infos aufzunehmen auf der CIG SEITE noch offensichtlicher geht ja wohl nicht.
Ja du irrst dich da komplett da zahlreich kommuniziert wurde. Solche daten gibt es auch nur weil die Community sie eingefordert hat und sie sind klar KEINE REALSEdaten sondern angepeilte zeiträume.
Wer das zu sowas stilisiert ist selbst schuld.
Es gibt auch keine tatsächlich limitierten schiffe da du dir alles erspielen kannst...
Du bist auch kein investor und das ist offensichtlich - dafür gibt es den begriff backer.
D.h. du spendest geld bekommst ein dankeschön und je nach zeitpunkt deiner spende eventuell auch etwaige goodies. Im gegenzug dafür sichert dir CIG ein fertiges spiel sowie alpha und Beta zugang zu.
Ja das geld ist weg. Wenns dir garnicht passt account verkaufen...
(immer noch einfacher als bei steam early access.)
Aber ich sag mal so. Angebot - Nachfrage und letztere ist definitiv da. Es geht ja nicht darum "oh ich will das und das und das schiff" als viel mehr darum das projekt gemeinsam zu unterstützen.
(man könnte jetzt meinen ich bin indoktriniert aber das war jedenfalls mein grund)
Anders gesehen gibts leider auch die, die das geld evtl nicht wirklich haben aber alles davon unbedingt haben müssen... Nur muss ich hier sagen das denen das wahrscheinlich überall passiert. Zitat:
If I'm building a single story house. I can finish it pretty quickly. It's one floor and I can put all the details and finishings on and move in with my furniture.
If I'm making a skyscraper... You don't build a skyscraper like Taipei 101 1 floor at a time, and have people move into each floor that is fully finished as you build...
You have to build projects with the end goal in mind. The larger the project the more work has to go into the foundation, superstructure, framework, plans, etc. etc.
Then as you add the finishing touches you can finally see the lower floors complete before the upper floors (glass is usually added bottom up). Interior walls are usually finished bottom up.
Seriously. The lack of understanding when it comes to large projects highlights how people let their small lives govern how they see the world.
Watch a video on a single family home being built then watch a structure like Taipei 101 or the Burj Khalifa being built. This parallels to a game like No-Man's-sky and Star Citizen become apparent in the different stages, and how long each stage is... A module that is finished is like a floor being sealed off with glass, and the empty unfinished space being made avail. for us to test in.
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It's already 2 years late???
No it isn't... Even if you take first deate (November 2014) then it is one year. But that date was for release of SQ-42 which back then contained no FPS. Money made by selling SQ-42 would be then used for financing PU.
They have money for PU so they do not need to release SQ-42 fast to make more money. So they expanded scope and with expanded scope they pushed release dates.
So while they are late by original dates, they are doing something different than those dates were for.
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Everyone bashing the people saying 'It's taking so long' and so forth, stop and think for a moment. Star Citizen, no - Arena Commander, which is only just now recently reached a developer tech demo level, has taken to be developed. And then compare such to other triple A titles. You can say, but its so much more detailed, but its much more grand. It doesn't change the fact that they've spent so long to lay the basic groundwork.
Now to everyone stating 'Its taking so long' - understand that CIG did not exist in 2012. Understand that the other comparable triple A titles have an already industry standard and built developing company and publisher, and for the behemoths, its an all in one. Now understand that CIG had to first spend the first year building up a brand new company, building its infrastructure - using crowd sourced funds no less, no big fat piggy bank for them to dip there hands into - Chris Roberts, when compared to the scale and costs of building an industry company, a GAME industry company ( Which has very harsh hurdles to overcome. ) is utterly poor in comparison, he's not rich when placed in this environment, and he's not rich right now, so he has no personal funds large enough to encompass the fragility of a newly established gaming company. Now, add the fact that he had a less than desirable, 'tech demo' that wasn't even a 'tech demo' to start with, only a few game assets that were mostly partially complete, with a few lines of script and code to make a cinematic presentation. So he had to build the foundation of what would be the most innovative game so far in the Industry, which isn't hard to set, considering most games today, are just complete rehashes and garbage drawls of previous releases. CoD for example, for many years was literally the exact same game engine, the exact same game assets - changed alittle, given a new rather mundane, been there done that campaign. Same for the Battlefield series now.
Now, add the fact that to make the foundations of this game, he needs to hire skilled and talented artists that share his passion, which again, isn't easy to do - you have to give them a REASON to invest there time in this development process, other than a 'fat check' at the end of each month. After that, he now needs to have the funds to maintain this company he's created. $80mil ... uh, those saying $80mil is enough. No, no its not - theres utility bills for a business building, a warehouse, various buildings infact, in the UK, Austin, Germany. They all need to be paid for, and its not cheap - especially if you require large spaces for many people to work within.
But hey, we've gotten past these hurdles haven't we? crowd funding is going swimmingly so far, no shortage of funds to develop this game. You also need to stop thinking that your a 'client' - your not, but you are - you also need to stop thinking you 'entitled' to this game being released when YOU want it to be. This community has time and time again spat all over the faces of the developers, they give a big update, adhering to the pledge made so long ago to 'SHARE ALL DEVELOPMENT OF THE PROJECT' - but that pledge was destroyed by us, the community, as they gave big updates, it was buggy yes, but they got it to a state that they believed could be tested and viewed by the community, and the community, instead of simply giving constructive feedback, simply bellows insults and profanities at them, smearing Chris Roberts name, smearing the names of the Developers. And every single time, the communities 'fools' turn around and ask 'WHERES WHAT YOU PROMISED?!' ... oh wait, yea they wont tell us at the moment, because they may just be abit nervous on how that next big update will be received.
Look, the Arena Commander module is swell, the groundwork for the space combat, dog fighting, the core mechanics of 'flight' have been laid down, now they can focus on the core mechanics of well, ground combat, your inventory, what you can do as a 'character' and because they are 'nervous' to release what they may think to be an unpolished module, due to past experiences - the community lashes out at them, again with insults and profanity. THIS is why most companies don't show you the inner workings, or give you this level of access - because if one little game breaking bug crops up, the community craps on them - so sticking to a deadline isn't really that appealing if they're afraid the community will blow it all out of proportions, forgetting that they gave us this level of access, with TRUST - and we defiled that trust - and not knowing that this is NOT an ALPHA, its NOT a PRE ALPHA - at this point, its more akin to a pre pre pre alpha, a tech demo, thats highly polished in fidelity and detail, amazing beauty and graphics.
So the next time someone or, you yourself complains, just think - once they flesh out the FPS module, which includes a HUGE update to Arena Commander as well - they have the foundations done, its set, all they need to do is get WORTHWHILE community feedback, none of this 'BLAH BLAH BLAH, GIMMEH GIMMEH GIMMEH, SCAM, SCAM, BOO HOO, QQ' - the more we co-operate, the faster development progress. Because, oh wait ... we're also TESTERS - then again, thanks to this community, its one of the many reasons why they've decided to go with Q&A, which is technically against one of the pledge rewards.
So I will state something!
⌬ Walltar ⌬ | walltar said:
[source]
» show previous quotes
Then come back in three years, if we are still waiting for FPS and we can talk. Right now development is not taking long for a project of this scale.
^^^^^^
Just wait for the FPS module, and you'll no doubt notice, development and progress of this pre-pre-alpha build moving alot more quickly. Very quickly, if we could just stop pissing all over CIG and its developers.
- Shiroi
also, sorry for grammar and spelling, did this wall of white text on my phone D:
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^Das sind die Aussagen für die ich mittlerweile einfach keinen Nerv mehr habe sie zu verfassen. Das hat nichts damit zu tun SC in schutz zu nehmen sondern einfach den Entwicklungsprozess etwas zu verstehen und auch die PR wie uruk ja so schön sagt.
Geändert von AnarchieXMCI (7. July 2015 um 16:02 Uhr).
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